Advertentie

Artikel

Google stopt experiment met grote reclamebanners

Google stopt experiment met grote reclamebanners
Sophie Notten

Sophie Notten

  • Bijgewerkt:

Vorig jaar werd bekend dat Google experimenteerde met grote reclamebanners boven de zoekresultaten. Het bedrijf presenteerde de beslissing als een kleinschalige proef die betalende bedrijven meer zichtbaarheid moest geven. Tijdens een speech liet Google’s Amit Singhal gisteren weten dat de test nu beëindigd is en dat Google de toevoeging niet door gaat voeren.

Google begon het experiment in oktober 2013 met ongeveer 30 deelnemende bedrijven. De banners verschenen boven de zoekresultaten zodat ze meteen opvielen. Aanvankelijk werd de nieuwe reclamefeature enkel getest in Amerika, met grote namen als Southwest Airlines, Nike en Victoria’s Secret onder de gegadigden.

Google gesponsorde banners

Singhal gaf geen reden voor het stopzetten van het experiment. Mogelijk leverde de grote advertenties niet het gewenste aantal clicks op. Daarnaast werden reclames van Google’s eigen commerciële platform AdWords niet langer weergegeven als de gesponsorde content bovenaan verscheen.

Lees ook:

Volg ons op Facebook en Twitter voor het laatste nieuws over Google!

Sophie Notten

Sophie Notten

Het nieuwste van Sophie Notten

Editorial Richtlijnen