Advertentie

Artikel

Ontwikkelaars verenigen zich tegen Candy Crush trademark

Ontwikkelaars verenigen zich tegen Candy Crush trademark
Rutger Uittenbogaard

Rutger Uittenbogaard

  • Bijgewerkt:

Ontwikkelaars gooien Apple’s App Store vol met games over ‘Candy’ in protest tegen de handelsmerk aangaande de term ‘Candy’. Vorige week  kreeg King, de maker van Candy Crush Saga, het handelsmerk in Europa en de ontwikkelaar wacht momenteel op goedkeuring in de VS.

Meer dan 100 spelletjes met een snoepthema werden geüpload in de App Store, zoals King’s Candy – Saga at the Edge of Greed en LSD Laser Unicorn Flippin’ Candy Adventure. Deze games waren binnen mum van tijd te vinden in de Store, dus verwacht niet teveel kwaliteit; het zijn passief-agressieve reacties op het verkrijgen van het handelsmerk. Voor een overzicht van alle ludieke spellen raden we je aan om naar de Candy Jam-website te gaan.

Het verkrijgen van een handelsmerk op een gewoon woord is ronduit belachelijk. – Candy Jam

Ontwikkelaars die een game in de Store hebben met het woord ‘candy’ of zelfs ‘saga’ worden door King gecontacteerd met het verzoek het spel te verwijderen of het een andere naam te geven. Benjamin Hsu, de maker van All Candy Casino Slots, moest zijn icoon aanpassen en veranderde de naam van de game naar All Sweets Casino Slots. Simpelweg om het feit dat hij de kosten van een rechtszaak tegen King niet kon veroorloven.

Candy Jam beschuldigt King ook van pesterijen. Ze maken het de kleine ontwikkelaars erg moeilijk en klonen zelf ook games. Het is maar de vraag of de actie van Candy Jam enig nut zal hebben, of dat King toch als winnaar uit de bus komt.

Bron: Candy Jam

Volg Softonic op Facebook of Twitter voor meer nieuws over Candy Crush Saga.

Rutger Uittenbogaard

Rutger Uittenbogaard

Het nieuwste van Rutger Uittenbogaard

Editorial Richtlijnen