Artikel
Vanaf nu wordt jouw foto gebruikt voor Google advertenties


- 12 november 2013
- Bijgewerkt: 6 maart 2024 om 11:34

Begin oktober werd bekend dat Google van plan was foto’s van gebruikersprofielen in reclames op te nemen, en nu is het zover. De zoekgigant neemt foto’s van Google+ en YouTube-accounts en verwerkt deze vervolgens in de zogenaamde Google Ads.
Google laat weten dat het bedrijf gezichten van gebruikers inzet om reclame gerichter te maken. Zo zouden andere mensen zoekresultaten betrouwbaarder of interessanter vinden als ze een herkenbaar gezicht erbij zien.
Eind vorig jaar was er nog veel ophef rond het feit dat Instagram foto’s van gebruikers zou doorverkopen voor commerciële doeleinden. Het dochterbedrijf van Facebook wijzigde hierop de gebruikersvoorwaarden en bood Instagrammers excuses aan.
Gelukkig geeft Google gebruikers een mogelijkheid zich uit te schrijven voor deze reclame-feature. Via deze website geef je aan dat je niet wilt dat jouw foto gebruikt wordt voor advertenties.
Volg Softonic op Facebook en Twitter voor de laatste updates over Google!
[Bron: Google]
Misschien interesseert je ook
- Nieuws
Nieuwe Driver Booster 8 werkt goed – zelfs voor computers zonder internet
Lees verder
- Artikel
Opera-browser biedt meer van het internet
Lees verder
- Artikel
Wat zijn VPNs en waarom zou je ze gebruiken
Lees verder
- Artikel
De beste fotobewerkingssoftware voor iedereen
Lees verder
- Artikel
Meer juice voor je Android: zo gaat je batterij langer mee
Lees verder
- Artikel
Beveiliging in Microsoft Office: Word en Excel als data-kluis
Lees verder